2023. Miranda-Ossandón, J. Precht, A. Lobos, C., Valenzuela, J., Muñoz, C., Del Valle, M. Enablers and barries to the construction of motives for learning at the university: The student´s perspective. International Journal of evaluation and research in education (IJERE).
2022. Sanzana, Á. G., García, K. A., Carreño, J. V., Miranda-Ossandón, J., & Fuentes, L. V. Motivational and Perceptual Factors for Choosing Teaching as a Career in Chile: Sex Differences. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 21, No. 10, pp. 212-227, October 2022
2022. Valenzuela, J., Muñoz, C., Miranda-Ossandón, J., & Lobos, C. Prácticas docentes motivadoras en la enseñanza superior: el caso de los programas de salud y pedagogía. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado
2021. Jorge Miranda-Ossandón, Valenzuela, J. Y Jerez, J. Continuidad de Estudios ¿un mecanismo efectivo de inclusión en la universidad? Revista Educación Superior (RESU). ISSN: 2395-9037
2021. Jorge Valenzuela, Jorge Miranda-Ossandón, Álvaro González-Sanzana y Carla Muñoz. Apoyos académicos demandados por estudiantes universitarios. Evidencia para las políticas de apoyos académicos en la educación superior. Formación Universitaria, Vol. 14(3), 127-138
2021. Jorge Valenzuel, Jorge Miranda-Ossandón, Álvaro González, Marcelo González, Pablo Cáceres, Carla Muñoz. Variables predicting participation in institutional academic support services (IAS). Electronic Journal of Research in Educational Psychology , Vol 19(2) 297-324. ISSN:1696-2095
2020. Jorge Miranda Ossandón; Rebeca Soler Costa; Pedro Jurado de los Santos. Vulnerabilidad y educación superior: prácticas orientadas a la equidad Contextos y procesos en investigación educativa (Coords.: F. J. HINOJO LUCENA, J. A. MARÍN MARÍN, J. M. SOLA RECHE, J. M. TRUJILLO TORRES). Editorial OCTAEDRO 978-84-18348-50-1
2020. Valenzuela, J. Muñoz, C. Miranda-Ossandón, J. Motivos que dan sentido a aprender en la Escuela: la mirada de profesores y estudiantes. EDUCAR-UAB, Revista Educar 2021, vol. 57/1 173-187 0211-819X
2019. Jorge Miranda, Jorge Valenzuela, Pedro Jurado, Malva Reyes. Representaciones docentes en torno al concepto de vulnerabilidad educativa en el contexto de Educación Superior de Chile Revista espacios: Vol. 40 (No 36) Vol. 40 (Nº 36) Año 2019. Pág. 14. ISSN: 0798-1015