2022. Valoyes-Chávez, L., & Darragh, L. Identity work, racialized emotions and equity in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education. Publicado ISSN: 1945-2306
2022. Mansilla, J., Pozo, G. & Valoyes-Chávez, L. The historical inclusion of Mapuche children in the educational system: Challenges and tensions in policy and practice. International Journal of Inclusive Education. Publicado ISSN: 1464-5173
2022. Andrade-Molina, M., Montecino, A., & Valoyes-Chávez, L. Desde la normalidad a la producción de la diversidad en Educación Matemática. Revista Colombiana de Educación. Publicado ISSN: 0120-3916
2022. Valoyes-Chávez, L., Andrade-Molina, M. Black immigrant children : Abjection, in(ex)clusion and school mathematics reform. Magis. Revista Internacional de Investigación en Educación. Publicado ISSN: 2027-1182
2021. Valoyes-Chávez, L. “Me dicen negro pero eso ya no es una molestia para mí”: Historias de agencia racial en la escolaridad chilena Nodos y Nudos, 7(50). Publicado ISSN: 0122-4328
2021. Valoyes-Chávez, L., & Zapata-Ramos, P. Cultura de la enseñaza del álgebra en contextos marginalizados. Tecné, Episteme y Didaxis: TED, (51). Publicado ISSN: 0121-3814
2021. Valoyes-Chávez, L., Montecino, A., & Guzmán, P. Processes of racialisation of Black immigrant adults in the mathematics classroom. Research in Mathematics Education. Publicado ISSN: 1479-4802
2021. Valoyes-Chávez, L. & Felmer, P. “She was probing me to see if I knew”: Becoming a credible and confident PD facilitator. ZDM Mathematics Education. Publicado ISSN: 1863-9690