Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
olusiji lasekan

OLUSIJI ADEBOLA LASEKAN

DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN

Título: Licenciado en Enseñanza Del Idioma Inglés, 2012, Instituto Regional de Inglés, India.
Licenciado en Ciencias, Bioquímica, 2008, Universidad de Agricultura, Abeokuta, Nigeria.
Grado: Magister en Inglés, 2013, Jain Universidad, Bangalore, India.
Doctorado en Lingüística, 2017, Universidad Central de Karnataka, Kalaburagi, India.
Correo electrónico: olasekan@uct.cl
Teléfono:
Oficina:
Facultad: Facultad de Educación
Líneas de investigación: Educación en Inglés y Lingüística Aplicada.

2021. Lasekan Olusiji. A Conceptual Research Model for Investigating the Impact of Online Teacherpreneurship Education on Students’ Teacherpreneurial Competencies and Intentions in Preservice Teacher Education. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Publicado ISSN: 163-189

2020. Lasekan Olusiji. Towards a Sustainable Local Development of Instructional Material: An Impact Assessment of Locally Produced Videos on EFL Learners’ Skills and Individual Difference Factors. Frontiers in Psychology. Publicado ISSN: 1664-1078

2020. Lasekan, Olusiji. Using the Interpersonal Relationship Communication Approach to Assess Language Dominance in both Written and Oral Communication among Multilinguals. Space and Culture, India, Publicado ISSN: 164-176

2020. Lasekan Olusiji. Precarious Employment in the Chilean English Language Teaching Industry. Universal Journal of Educational Research. Publicado ISSN: 6000-6013

2019. Lasekan, Olusiji. The Role of Individual Difference Factors among Early, Middle and Late Immersion Undergraduate ESL Learners. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Publicado ISSN: 1694-2493

2019. Lasekan, Olusiji, Ana Moraga, Alejandra Galvez. Online Marketing by Private English Tutors in Chile: A Content Analysis of a Tutor Listing Website. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Publicado ISSN: 1694-2116

2019. Lasekan, Olusiji. How well prepared are Chilean beginning English teachers to meet job demands in English language teaching industry? Journal of Entrepreneurship Education. Publicado ISSN: 1098-8394

2018. Lasekan, Olusiji. The Preferred Model of English for Personal, National and Global Communication in ELF Context: A Comparative Study between Filipinos and Indians. Indonesian Journal of Linguistics. Publicado ISSN: 549-558

2019. Investigando el desempeño de los profesores de inglés de pre-servicio en un programa de tutoría entre pares para inglés para propósitos específicos. Profondecyt UCT (Proyecto interno). 2 años. Investigador responsable.

2018. Percepción y actitud hacia los videoclips educativos en inglés desarrollados localmente: un estudio de caso en una universidad de la IX Región de Chile. Proyecto de Internacionalización UFRO. 1 año. Investigador responsable.